14-12-2014 - pic de la mina
14-12-2014 - Vallter i Núria
13-12-2014

Sortim de Vallter i pugem per les pistes fins a prop de Les Marmotes. Fem un flanqueig cap el Coll de la Marrana on trobem millors condicions que durant la setmana. Un cop al coll on, com quasi sempre, bufa el vent, baixem cap el pluviómetre de la Jaça del Freser i seguim baixant fins que la vall s'estreny. Possem pells i pugem per unes pales franques fins als clots de Les Trumferes i la carena que queda al seu davant. Veiem la coma on neix el torrent de Les Euges a la que donem la volta fins arribar a la carena de la Serra de la Vaca. Aquí el regel i el vent han deixar la neu molt glaçada i dura. Pugem cap a la carena rocallosa que tenim al nord i fem un lleuger flanqueig fins al coll de Tirapits. Davant nostre veiem la cabana de Tirapits però decidim baixar cap el torrent de Coma de Vaca per una neu de molt bon esquiar. Pensem arribar fins al refugi de Coma de Vaca però veiem que a partir de la Jaça gran la neu és escassa. Possem pells i remuntem el torrent dels Emprius fins a la Serra de la Vaca. Treiem pells i desfem el cami de pujada amb una gran esquiada fins a la coma del Freser. Tornem a possar pells i remuntem fins al coll de la Marrana (encara amb mes vent que al matí) i baixem per les pistes fins a Vallter.